Mercuri. Semblar (o ésser) un argent viu. No estar quiet, bellugar-se contínuament. A les mans del dibuixant, la ploma o el llapis es mouen veloçment per tal de donar forma a les sensacions percebudes: la lleugeresa; la frescor; la brevetat; la síntesi; la immediatesa... són camins per a captar l'essència d'allò dibuixat. Com diu el poeta Ives Bonnefoy: "En la paraula, la poesia; i sota el llapis, el dibuix."
dilluns, 5 de maig del 2014
dissabte, 3 de maig del 2014
"Flors i Violes": Fundació Pla
Etiquetes de comentaris:
llàpis color,
retoladors
divendres, 2 de maig del 2014
"Flors i Violes". Cavallets a pedals
Etiquetes de comentaris:
llàpis color,
retoladors 04
dilluns, 21 d’abril del 2014
camí fondo
El camí fondo: antic camí fora vila en direcció a Calella. Avui és un carrer situat, gairebé, al centre de la població. Comença en aquesta petita plaça, plena de plantes aromàtiques, dedicada al naturalista Ramón Margalef. Aquest indret sembla fet expressament per a recollir el sol de tarda.
Etiquetes de comentaris:
Aquarel·la,
retoladors 04
dimarts, 15 d’abril del 2014
Port de la Malaespina
Etiquetes de comentaris:
Aquarel·la,
Ploma Lamy,
retoladors 04
Carrer del noi menut.
Etiquetes de comentaris:
Aquarel·la,
gouache,
Ploma Lamy
divendres, 11 d’abril del 2014
Classes de dibuix
L'arribada del bon temps ens permet sortir a dibuixar a fora amb els alumnes del dijous. Tot un grapat de sensacions que provem de traduir-les al paper amb les eines que, poc a poc, hem anat descobrint i exercitant durant el curs.
Perspectiva: Plaça Josep Pla.
Figura humana: alumne dibuixant (Sandra)
diumenge, 6 d’abril del 2014
Monestir de Sant Daniel
Per la tarda, la vall de Sant Daniel és un corredor de llum. A la part obaga, la natura hi creix en tot el seu esplendor. Les cases, per contra, estan encarades a sud i pugen unes damunt les altres buscant el sol. Al bell mig d'aquest passadís s'alça el monestir.
divendres, 4 d’abril del 2014
2014 EURO LASER MASTERS CUP
Embarcacions escampades per tot arreu. Les petites platges de Calella estan infectades de veles blanques amb motiu de la sortida -que s'ha retardat una hora degut a la forta tramuntana- de la primera regata 2014 EURO LASER MASTERS CUP que organitza el Club de Vela Calella.
He utilitzat, sencer, un quadern d'acordió sennelier.
Vegeu-ne uns fragments amb més detall:
Etiquetes de comentaris:
Aquarel·la,
Ploma Lamy,
retoladors
dijous, 3 d’abril del 2014
Esboços
Anant a Barcelona amb tren Renfe Media Distancia,
![]() |
La Carlota i en Mateu en un temps d'espera al Fresc&co,
Etiquetes de comentaris:
llàpis color,
Ploma Lamy,
ploma Pentel GFKP,
retoladors
divendres, 21 de març del 2014
Port Pelegrí
Les platges de Calella tenen nom. I no són noms qualsevol. Sembla que hagin estat triats i garbellats per produir una sonoritat evocadora en el moment just d'anomenar-les: Port de la Malaespina, Port d'en Calau, Port Bo; Port Pelegrí...
Etiquetes de comentaris:
Aquarel·la,
Ploma Lamy,
ploma Pentel GFKP,
retoladors 04
dijous, 13 de març del 2014
l'horta de la Viola
L'horta de la Viola és un paratge singular i sostenible: el molí de vent, la casa de palla... Ubicada al costat de la zona industrial, representa el contrapunt al paisatge urbà. Gairebé és una imatge utòpica, de conte. Però, és tan real que hi he anat a recollir la cistella de la verdura i no m'he pogut estar de fer-hi aquest dibuix.
Etiquetes de comentaris:
gouache,
llàpis color,
Pilot negre
dilluns, 10 de març del 2014
Torroella de Montgrí
Matí de dilluns a Torroella. Avui és dia de mercat i la plaça de la vila bull de gent que va i ve. Dibuixo dret, des d'una cantonada.
El Prat.
El tractor d'en Jaume. Li he preguntat què li semblava el dibuix a en Josep, el seu fill de 7 anys. Li ha agradat, però m'ha dit que hi troba a faltar la pols i... ¿Cóm es dibuixa la pols?
El Prat:
diumenge, 2 de març del 2014
El Canadell
La platja del canadell des de can Granés. Hivern, encara. Gent vestida de diumenge passejant per la sorra o parant el sol. Tramuntaneta fina. Amb els tres pins al fons i els sòtans de colors enmarcant l'escena. Dues versions: clàssica
i sketching.
Etiquetes de comentaris:
Aquarel·la,
ploma Pentel GFKP,
retoladors 04
dijous, 27 de febrer del 2014
Saló d´hotel
Vespre de dilluns. Ningú al Saló de l'hotel Vall de Núria. L'ambientació és més pròpia d'èpoques passades i la meva figura de dibuixant és confon amb la d'un espia estranger, prenent notes, en aquesta gèlida nit de febrer prop de la frontera. Edward Hopper hauria pintat l'escena. Segur.
divendres, 21 de febrer del 2014
Mimoses
Al final del carrer de Palamós, tocant a la Plaça Floreal, es troba un petit descampat. Resseguint la línia de la paret de la casa s'alcen un grapat de mimoses d'un groc esclatant. A l'esquerra, un camí s'endinsa sota l'ombra d'uns xiprers. A les tardes d'hivern, en aquest indret, hi reposa una llum magnífica.
Etiquetes de comentaris:
Aquarel·la,
retoladors 04
divendres, 7 de febrer del 2014
Autoretrat
En l'escrit de presentació com a membre dels USk. Spain em demanen un autoretrat. Una qüestió sempre complicada. A mà alçada i amb un retolador de tinta líquida, he dibuixat alguns esbossos ràpids i, finalment, m'he decidit per aquest.
dilluns, 3 de febrer del 2014
Estrena de Quadern
Estreno quadern. El meu germà, Enric, me l'ha portat de l'India. Paper de barba; fet a mà; amb textura de tela de lli; relligat artesà; coberta tova... Té molt bona pinta, fins i tot fa una olor antiga. Tanmateix, cada quadern és una incògnita i cal que passi la primera prova. Dibuixo, directament, amb els retoladors de tinta líquida -vermell i negre-. Molt bona resposta. Avançarem.
La Bisbal
el "dimoni"
dijous, 30 de gener del 2014
Flor de l'ametller
diumenge, 26 de gener del 2014
42è Sketchcrawl a Barcelona
Marató de dibuix a Barcelona. A les 10h. del matí ens hem trobat una bona colla (40 dibuixants) al final de la Rambla del Poble Nou. Després d'escalfar motors a la Plaça Prim (foto), he entrat a l´orxateria de la Rambla: el tio che, per a beure una orxata i, sense pensar-ho dues vegades, m'he posat a dibuixar un sketch ràpid dins l'establiment. La meva amiga Pilar S., per la seva banda, també s'ha animat i ha dut a terme una magnífica sessió fotogràfica que pujaré al blog tan bon punt estigui disponible.
Més tard, ja tot sol, i en un altre estat d'ànim -més relaxat- he dibuixat can Felipa des del parc adjacent.
Etiquetes de comentaris:
llàpis color,
Llàpis pastel,
Ploma Lamy,
ploma Pentel GFKP,
retoladors
dijous, 23 de gener del 2014
cala Salguer
A cala Salguer s'ha aturat el temps. Quina meravella. Tot es pau i tranquil·litat. A peu, si pot arribar des de La Fosca o, també, des de la platja de Castell. Tornaré, segur. És el clàssic lloc pintoresc, però, amb la particularitat de que no embafa els sentits. Sobretot en un dia de tramuntana com avui.
divendres, 17 de gener del 2014
"La Pinacoteca de los Genios"
Hi va haver un temps, anterior a l'era digital, en el qual accedíem al coneixement de les obres d'art a partir de les imatges impreses. Entre les col·leccions d'Art, destacava: "La Pinacoteca de los Genios" (Editorial Códex; Buenos Aires), per la seva qualitat en la reproducció de les obres. Em permeto, en el seu honor, dibuixar alguns exemplars.
dilluns, 6 de gener del 2014
Dinar de Reis
Amb el tortell de Reis s'acaba tota la litúrgia nadalenca. Ho hem celebrat gairebé tot: corona d'advent; avet; pessebre; tió; torrons; Pastorets; Cap d'any; cavalcada de Reis;... i, al final, només ens hem deixat unes quantes cireretes al plat.
dissabte, 28 de desembre del 2013
Pista de Gel
A la Bòvila Vella hi ha instalada la pista de gel. Aprofito per fer un apunt ràpid de persones en moviment. Màxima dificultat.
divendres, 27 de desembre del 2013
Nadal a Castellcir
Cada any, per Nadal, ens trobem a Castellcir -petit poble del Moianès, darrera el Montseny- amb la família del Prat. Escudella i carn d'olla.
dissabte, 21 de desembre del 2013
Dibuixant cotxes antics al C.A.S.C.
Aquest primer dia d'hivern, una bona representació dels Urban Sketchers de Girona ens hem trobat a Sils per a dibuixar cotxes antics de la Col·lecció d'Automòbils Salvador Claret. Uns blocs de paper Fabriano -el Rolls Royce dels quaderns- cedits per a l'ocasió per l`empresa Sadipal ens esperaven per a començar la sessió matinal. Pas previ a la magnifica acollida que ens han brindat els amfitrions amb un esmorzar de coca, brioixos, i xocolata desfeta. No podia fallar. L'afinació ja estava a punt de solfa: cotxes d'una exquisitat i bellesa extraordinàries per a una sessió d'sketching del tot reeixida. Vegeu-ne unes mostres:
Aquí teniu tot l´equip:
Etiquetes de comentaris:
Aquarel·la,
llàpis carbó,
Pilot negre
divendres, 20 de desembre del 2013
Sa Riera. Casa del pescador Florian.
Amb els alumnes, hem anat a dibuixar a Sa Riera. Des de les grades de fusta que donen a la platja, hem dibuixat can Florian. Records de joventut quan, conjuntament amb en Joan C. i en Narcís S., vàrem llogar -a principis dels anys vuitanta- una caseta en aquesta platja que mira a Nord. De vegades, quan per a sopar ens faltava alguna cosa, anàvem a tocar el timbre de can Florian i sempre, invariablement, en sortíem amb uns quants peixos per fer a la planxa. En aquell hivern, les nostres, eren les úniques cases habitades de Sa Riera. El mar per companyia i un fred i una humitat que, quan hi penso, se'm cala als ossos!
dimecres, 11 de desembre del 2013
Sketching improvitzat a Puigdàlber
Aprofitant el temps d´espera i el material de la classe, ens hem posat a dibuixar a l´escola de Puigdàlber.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)



















































